اولیای محبوب خدا

اولیای محبوب خدا

باسلام. مطالب این وبلاگ رو تقدیم به ساحت مقدس بانوی دو عالم فاطمه سلام الله علیها و ابیهاو بعلها و فرزندانش می کنم.
اولیای محبوب خدا

اولیای محبوب خدا

باسلام. مطالب این وبلاگ رو تقدیم به ساحت مقدس بانوی دو عالم فاطمه سلام الله علیها و ابیهاو بعلها و فرزندانش می کنم.

یه سوال؟/ پاسخ به سوالات شما


چرا حضرت آدم را از بهشت بیرون کردند درحالی که روایتست که کسی که وارد بهشت میشود هرگز خارج نمیشود؟

زیرا آن بهشت، بهشت جاودان و اصلی نبوده است بلکه آن بهست برزخی بوده است که غرائز بشری در آنجا ظاهر و هویدا میشده است.

منتظر/ پاسخ به سوالات شما


 


آیا خدا میتونه خدای دیگه ای را خلق کند که آن خدا علاوه بر خالق بودن، قید مخلوقیت بر روی آن نباشد؟

امکان نداره که خداوند مثل و مانند خودش رو خلق کنه، به جهت اینکه خدا واجب الوجود و اول الاوائل می باشد لذا اگر مثل خود را خواسته باشد خلق کند آن مثل مخلوق و معلول می شود و حال اینکه اگر خواسته باشد مثل خداوند باشه باید خالق هم باشه تا خدای دیگری باشد!!! پس امکان نداره که مثل و مانند برای خدا باشه و یا خدا خدای دیگری را خلق کند همچنان که در قرآن امده است " لیس کمثله شیء"

با عرض پوزش از اینکه جواب سوالها را دیر میدهم .اگه کمی و کاستی در جواب ها هست به بزرگواری خودتان ببخشید و الله العالم.

یه دوست/ پاسخ به سوالات شما



 

آیا قرآن قدیمه یا مخلوق؟ و چرا؟

قرآن نه قدیمی است و نه مخلوق. قرآن برای تمام دوران و پاسخگوی همه ی نیازهای جهان است و به تاریخ و دوران خاصی تعلق ندارد که بتوان به آن گفت که قدیمی است.

قرآن تنها چیزی است که مخلوق نیست چون کلام خداوند می باشد.

-------------------------
چه فرق بین واحد و احد است؟ و اینکه خداوند از کدوم نوع است؟

یکی از مسائل توحیدی اینست که وحدت به ذات خداوند، وحدت عددی نیست. وحدت عددی یعنی وحدت چیزی است که فرض تکرار وجود در او ممکن است. ولی اگر وجود چیزی به نحوی باشد که فرض تکرار در او نیست نمی گوییم وجود فرد دیگری محال است بلکه می گوییم فرض تکرار و فرض فرد دیگر غیر آن فرد ممکن نیست زیرا بی حد و نهایت است پس وحدت عددی نیست.

واحد به معنی یکی و برای شمارش عددی است اما احد به معنی یکتا و برای فرض تکرار نشدنی می باشد.

در نهج البلاغه مکرر در این باره بحث شده است که احدیت خداوند وحدت عددی نیست و او با یکی بودن توصیف نمی شود و وحدت عدد بودن خداوند برابرست با محدودیت او.

قل هو الله احد" بگو خدا یکتاست.

--------------------------
آیا معاد حشرش روحانیست یا جسمانی؟ و چه فرقیست بین ایندو؟ و لذت و عذاب کدوم یک از ایندو بیشتره؟


معاد حشرش جسمانی ایست  زیرا یکی از ضروریات دین محمد می باشد، قرآن در آیات زیادی به آن تصریح کرده است، فی نفسه امکان دارد، عدل خدا چنین اقتضا میکنه که همین بدن و جسمی که گناه یا ثواب کرده است پاداش یا کیفر می بیند.

البته برخی اعتقاد دارند که معاد روحانیست چون می گویند اعاده معدوم محال است( جسم معدوم شده بعد از مرگ)!!!

وجود انسان از دو بعد، جسمانی و روحانی تشکیل شده است. بعد جسمانی و مادی انسان، مانند سایر جسم ها و مواد، دچار تجزیه و تحلیل میشود و مانند دیگر اجسام ، به زمان و مکان خاصی نیازمند و محدود هست.

بعد روحانی و غیر جسمانی انسان تجزیه و تحلیل نمی پذیره و متلاشی نمیشه و به همین جهت، بعد از مرگ بدن، باقی می ماند و آگاهی و حیات خودش را از دست نمی دهد.

لذت و عذاب کدوم یک از ایندو بیشتره؟!  در این مورد جواب قاطع و کاملی ندارم و اطلاعاتم ناقص هست

-----------------------------------------
چه فرقیست بین نبی و رسول؟ و مصداق نبوت چیست؟


نبی کسی است که پیام وحی را از خداوند دریافت می کند یعنی کسی که وحی بر او نازل میشود و آنچه را بوسیله ی وحی بر او نازل میشود دریافت می کند و در صورت درخواست مردم به آنها ابلاغ می کند.

رسول کسی است که موظف در حوزه ی ماموریت خویش و تلاش می کند و از هر وسیله ی برای دعوت مردم بسوی خداوند و ابلاغ فرمان او استفاده می کند و برای ایجاد انقلاب فرهنگی، فکری و عقیدتی تلاش می کند.

مصداق نبوت: هریک از پیامبران الهی نشانه و آیتی داشتند که نشان میداد اونها فرستاده خدا هستند و وقتی این نشانه ها رو به قوم خودشون نشان میدادند و  اون قوم یا به اونها اعتماد می کردند و یا نه!!! این نشانه ها معجزه هستند و این معجزه ها به اذن خدا انجام میشد و فقط برای اثبات نبوت پیامبران بودند.

مصداق نبوت پیامبر اکرم(ص) قرآن کریم ، مصداق نبوت حضرت عیسی(ع) در گهواره سخن گفتن، شفای بیماران و زنده کردن مردگان والی آخر...

---------------------------------
امام به چه کسی گویند؟ و عصمت امام از چه نوع عصمتی میباشد؟ ( عصمت از خطا و نسیان یا عصمت از گناه و معصیت) / و در کل چند نوع عصمت داریم؟


امام کسی است که با تشکیل حکومت الهی و بدست آوردن قدرت لازم سعی می کند احکام خداوند را عملا اجرا کند و اگر نتواند رسما تشکیل حکومت عدل الهی دهد و تا حد امکان در اجرای احکام الهی بکوشد.

بر عصمت اهل بیت که در اسلام و قرآن تاکید بسیار شده است. این خاندان از هر گونه آلودگی باطنی و ظاهری و پلیدی پاک هستند و دارای عصمت مطلقه می باشد.

----------------------------------
چرا مستحب است قبل از ورود به دستشویی اول پای راست و موقع خروج از آن پای چپ رو مقدم کنیم؟


شما اشتباه شنیدید و یا به اشتباه سوال کردید. در اسلام مستحب است    قبل از ورود به دستشویی اول پای چپ و موقع خروج از آن پای راست رو مقدم می کنیم.

شیخ طوسی در این باره می گوید: که اینکار برای فرق گذاشتن بین داخل شدن به بیت الخلاء و وارد شدن به مسجد و اماکن متبرکه است. چون برای وارد شدن به مسجد که جاهای شریفی هستند قسمت شریف بدن(پای راست) را جلو بگذارند و بعد عضو غیر شریف بدن( پای چپ) را بگذارند.

-----------------------------------------
چرا مستحبه که انسان در وقت خوابیدن به سمت قبله و بر جانب راست بخوابد؟


در صورتی که رو به قبله و بر جانب راست بدن بخوابیم  در جریان میدان مغناطیسی زمین قرار می گیریم و اینکار به تنظیم آهن بدن و   نتیجه به  عوارض قلبی  دچار نمی شویم و در غیر اینصورت آهن در جدار رگ ها رسوب می کند و آهن بدن کم می گردد و سبب تصلب شرائین و عوارض قلبی می گردد و به کبد که قسمت تقسیم کننده آهن بدن هست آسیب وارد میشه.

------------------------------------
اخلاق در زندگی انسان و در برقرای رابطه بین انسانها چه نقشی میتونه داشته باشه؟


در ارتباط به این سوال شما به این بسنده می کنم که چرا اسلام به خوش اخلاقی سفارش کرده است؟ خوش اخلاق دوستان و مقربان زیادی پیدا می کند و روزی او زیاد میشود و باعث از بین رفتن کینه می گردد و فواید اخروی آن اینکه انسان بواسطه ی اخلاق خوش و نیک وارد بهشت میشود و حساب و  کتاب برای آن آسان میشه و در بهشت به درجات عالی خواهد رسید.

پس میتونید تاثیر اخلاق خوش رو در زندگی ببینید.

-------------------------
آیا غیر از مذهب اسلام، اهل مذاهب دیگر ( یهود و نصارا و بودا و ... ) می تونند اهل نجات و رستگاری باشند؟ چطور؟


با توجه به آیه ی 96 سوره ی اعراف میتوان گفت که میتوانند اهل نجات و رستگاری باشند.

و لو أن اهل القری ءامنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض

اگر مردم شهرها ایمان آورده و به تقوا گراییده بودند همانا برایشان می گشودیم برکاتی از آسمان و زمین.


ادامه مطلب ...

چرا خداوند انسان را از لغزش و گناه معصوم نیافرید؟


چرا خداوند انسان را از لغزش و گناه معصوم نیافرید؟

امام صادق(ع) می فرمایند: اگر چنین بود هیچ گاه در کارهای نیکویش مستحق پاداش و ثواب نبود ( زیرا کارهایش اختیاری نبوده است)

منبع: توحید مفضل ص 154